12 August 2011

Adik dah pergi jauh... (T___T)



Adik dah pergi jauh.
Adik dah pergi tinggal kan aku.
Adik tak kan kembali lagi.
Adik dah mati.
(T__T)


Sebelum ke kelas, aku sempat sembang-sembang dengan adik.
Sebab aku rindu.
Dah 2 hari aku tak nampak adik.
Owh, rupa-rupa nya ada orang lain yang jaga adik.
Bagus lah kalau begitu.
Senang sedikit hati aku.
Adik tidak lah terbiar begitu sahaja.


Masa di kelas, kawan aku bagitau adik dah tak ada.
Terkejut aku.
Dia kata masa dia balik kelas tadi, dia nampak adik terbaring lesu.
Adik baring di koridor walaupun panas terik.
Kemudian, masa dia nak pergi ke kelas semula.
Dia nampak adik dah kaku tak bergerak.
Semut pan dah hurungi adik.
Sedihnya aku dengar.
Adik dah tiada.


Teringat aku detik-detik pertemuan antara aku dan adik buat kali terakhir.
Baru aku perasan, adik kelihatan lesu tadi.
Sedihnya.
Balik dari kelas, aku nampak adik terbaring kaku di suatu sudut.
Aku tak mampu melihat adik dalam keadaan begitu.
Sedihnya
Aku tak tahu apa punca adik mati.
Aku tak mampu nak tanam adik.
Tapi nasib baik lah orang yang jaga adik yang tanamkan adik.
Tapi aku tak sempat lagi tanya dia tanam adik kat mana.


Selamat tinggal adik.
Perginya tiada ganti.
Peace in rest adik.
='(



   

2 comments:

Farah Tuhar said...

sedihnya .
bebear fara pown mati jgak .
depan mate sbb men keja2 last kne langgr kreta :(
sabar ok ? nanty msti ade yg serupa adik awak :)

TUNASYA said...

@Farah Tuhar
alahai...
comey nyer nama bebear tue...
emm...
yup3 ok...
thanks ya fara... =)