25 September 2011

Restoran Ayam Penyet Jawa...


Salam!


Hari tue aku ada jamuan kelas. Hahaha. Geli je guna ayat 'jamuan kelas'. Macam sekolah rendah je kan. Kumpul duet tiap-tiap bulan pastu hujung tahun makan KFC ke nasi ayam ke kan. Hoho. Konsep dia sama je lah nie. Tiba-tiba rasa macam baru 12 tahun plaks. Hahahahahaha. =.="


Classmates aku decide nak makan Ayam Penyet. So, kitorang pilih kat tempat yang harga yang berpatutan dan dekat untuk classmates aku yang takda transport nak datang. Kesimpulan nyer, jamuan kelas kitorang kat Restoran Ayam Penyet Jawa, Seksyen 7. Kat mana? Alaaaa. Yang kat sebelah Giant Seksen 7 (dulu Supermarket Bintang).




Kat sini ada 4 set pilihan. So, kita boleh lah pilih set mana yang berkenan di hati. Hehehe. Setiap set hanya berharga RM 8.90 sahaja termasuk air! Wow! Bagi aku nie memang promosi yang sangat menarik. Hehehe.





So, aku pilih Set A. Hehehe.

Ayam Penyet.

Air teh o ais limau.

Bersama kawan-kawan.

Alhamdulillah. Tertunai jugak akhir nya nak buat jamuan kelas. Tapi kan ada beberapa orang yang missing in action pada hari tersebut. Takpalah. Takda rezeki nak makan ramai-ramai. Maybe next time.  (^_^)


P/s : Hmmm. Aku teringin nak nak makan nasi dengan Ayam Penyet lagi. Sapa nak ikot? =.="



   

16 comments:

H Y D E said...

sesungguhnya saudari, saya mahu!

*entri makanan ini memang melemahkan. tiba-tiba rasa lapar membuak buak melihatkan gambar ayam penyet tu bersinar-sinar ~___~

TUNASYA said...

@H Y D E
hehehehe...
sesungguhnya cepat2 lah saudara ke restoran ayam penyet yang berdekatan...
sodap!
hehehe...

..cik gugu.. said...

saya laporrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!

TUNASYA said...

@..cik gugu..
kita maaaaakannnn duluuuu!
hehehe...

ada sya said...

rindu nak makan nasi ayam penyet n seksyen 7~

TUNASYA said...

@ada sya
saya pown rindu nak makan nasi ayam penyer...
(padahal baru je makan smalam hehehe)

Zetchi Henry said...

nak itot!! hahha

TUNASYA said...

@Zetchi Henry
jommm!
hehehe...

BisMi Aishah said...

saya pun suke makan ayam penyet
ni ada beberapa tempat yang saya penah try
lets see
http://biscuitmerry.blogspot.com/2011/06/nasi-ayam-pecal-vs-ayam-penyet.html

TUNASYA said...

@BisMi Aishah
terima kasih!
nanti saya boleh try kat tempat laen plaks... =)

Mimi Marilyn said...

sedapnye ...

norshila ibrahim said...

laparnya..las mkn ayam penyet kt dapur penyet tuh...sedap3

Cik Jannah said...

air tu sedap. siyes. hehe

TUNASYA said...

@Mimi Marilyn
sedap ooo!
hehehe...

TUNASYA said...

@norshila ibrahim
jom larr makan lagi...
hehehe...

TUNASYA said...

@Cik Jannah
semua sedap...
hehehe...