15 November 2011

Tunang? Kahwin?

Salam!

Sumber : Google Image

Hari nie aku just nak share sikit cerita pasal tunang dan kahwin di usia muda. Lately nie kan, aku selalu nampak kat updates Facebook ada antara kawan-kawan aku yang dah bertunang dan ada jugak yang dah kahwin. Untung lah diorang. Muda-muda lagi dah merasa semua tue. Hahahaha.


The latest is bila junior aku masa sekolah menengah dulu. Siap sama-sama masuk acara lari time Hari Sukan sekolah dulu, dah pown kahwin. Macam seronok je kan bila tengok orang sekeliling kita dah menuju ke alam lain. Erk. Bukan alam barzakh tapi alam perkahwinan.


Kadang-kadang terpikir jugak nak rasa semua tue cepat-cepat. Hahahaha. Gatal! =P   Tapi bila pikir-pikir balik, jauh lagi perjalanan hidup aku nie. Belajar pown tak abis lagi dah sibuk-sibuk nak kahwin. Hahaha. Jasa family aku pown aku tak balas lagi. Kerja pown tak lagi dan yang paling penting duit simpanan pown takda lagi ada hati nak kahwin sekarang. Huhu. 


Daydreaming je lah semua tue oi. Melainkan kahwin dengan anak raja tak pown mana-mana jutawan. Hahaha. Aku ada ingat lagi cikgu BM aku pernah cakap, kalau nak kahwin, cari calon suami yang tua dan bodoh kurang pandai. Sebab nanti bila dia dah mati, dia tinggalkan harta untuk kita. Hahahahahaha. So not me ok. Duit boleh cari bila-bila masa lah, kebahagian seumur hidup tue yang paling penting. Kan?


Tapi kan, bila aku tengok kawan-kawan aku dah bertunang dengan kahwin nie, sedikit sebanyak aku dah tersedar dari khayalan aku nie. Ye lah. Pantang ada duit mesti nak beli tue nak beli nie. Kalau boleh nak habiskan semua duit yang ada. So, bila kah masa nyer nak saving? Ishhhh.  =.="


Untung badan lah sesiapa yang "berkasih sayang" dengan orang yang dah berkerjaya dan berpendapatan tetap. Sebab diorang dah separuh jalan ke alam perkahwinan. Tunggu masa je tue kan.Tapi kalau sesiapa yang "berkasih sayang" dengan orang yang sebaliknya, perjalanan ke alam perkahwinan tue masih jauh untuk diharungi susah senang bersama. Betul tak apa yang aku cakap nie? Hehehe.


Dah lah. Sebelum aku membebel panjang, baik aku stop kat sini. Hahaha. Daa!  (^_^)



   

3 comments:

shahirah Rose said...

orang yang xde kasih sayang cmne pulak..aishh...huhu

TUNASYA said...

@shahirah Rose
alalalalala...
insyaAllah nanti ada... :)

Ayien Ocaca said...

takut la nak kawen cepat2...
nnti org judge kite kawen sbb trlanjur...
btw...
insyaAllah, lpas diploma...
yien akan tunang...
doa2 kan yer :)