25 January 2012

Beauty... #1


Salam!


Aku bukan nya cantik tera mana pown nak bagi tips cantik bagai tapi sekadar berkongsi dengan kawan-kawan semua. Hehehe. Kalau berminat, boleh teruskan membaca. Kalau tak berminat, saya tak memaksa.  :)




Kawan-kawan tahu tak membersihkan muka tue sangat-sangat lah penting. Sila gunakan pembersih wajah yang bersesuaian dengan kulit wajah masing-masing. Elakkan dari menggunakan sabun mandi sebagai pembersih wajah. Ey. Aku pernah tengok tao salah seorang kawan aku macam tue. Jimat kata nyer. Errr. Jimat pown berpada-pada lah kan.  =.="


Kita seharus nyer membersihkan wajah seelok-eloknya dua kali sehari. Sekali selepas bangun tido. Nie untuk bersihkan wajah dari sebarang minyak yang terhasil ketika kita tido. 


Sekali lagi sebelum tido. Ye lah. Dah nak tido, kena lah bersihkan wajah dari sebarang make-up kan. Ada sesetengah orang biasanya pakai krim malam kan. Tapi aku tak boleh sebab nanti bila aku bangun pagi esok confirm muka aku berminyak.


Ada sesetengah orang plaks suka bersihkan wajah lebih dari 2 kali. Tue depends kat kulit wajah masing-masing lah. Kalau yang jenis kulit berminyak adalah tidak digalakkan membersihkan wajah lebih dari 2 kali sebab ia akan mebuatkan kulit wajah bertambah berminyak.


Ok lah. Tue saja yang aku nak share untuk kali nie. Terima kasih membaca.  (^_^)



 

2 comments:

Ayien Ocaca said...

tahu tak bile masa yang sesuai nak pakai toner??
yien slalu kompius...

TUNASYA said...

@Ayien Ocaca
ayien...
toner kena pakai lepas kita bersihkan muka... :)