24 February 2012

IC Baru...


Salam!


Ehem ehem. Dengan sukacitanya saya ingin menyatakan bahawa saya telah buat IC baru. Hahaha. Korang dah buat ke belum? Kalau dah buat, bagus lah. Kalau belum, korang boleh lah pergi buat dalam masa terdekat memandangkan sekarang nie dekat JPN tak ramai orang lagi. Hehehe.




Nak tukar IC baru just kena bayar RM 10 je. Dan boleh siap dalam masa 24 jam. Cepat kan? Dah tak payah nak tunggu berbulan-bulan macam dulu. 


Emm. Hari tue aku pergi buat IC baru dekat JPN Alor Setar. Kalau dekat situ hari Jumaat dengan Sabtu pun buka jugak tapi half day je lah. So tak payah lah nak bagi alasan takda masa ke apa ke kan. Hehehe.


Aku ada baca pasal IC baru nie kita boleh apply untuk masukkan data lesen memandu sekali. Bagus jugak kan? Tak payah nak bawa banyak-banyak kad dah. Bawa IC nie je. Tapi aku tak ingat macam mana cara nak apply.  =.="


Till here. Daa.



P/s : IC yang ke-4 dah nie. Hehehe.



    


4 comments:

ZWAN SABRI said...

Tula.. bukan stakat lesen je, atm n touch n go pown boleh masokkan kat IC.. :)

Miss Konspirasi said...

yang ke4 dear? alamak banyaknye, confirm yang 3 lagi tu sebab hilangkan :) hehe....

TUNASYA said...

@ZWAN SABRI
betul tue...
banyak kelebihan ic baru nie... :)

TUNASYA said...

@Miss Konspirasi
ha'a ic yg ke-4...
yang first je hilang...
pastu yg second tukar sebab dah umur 18...
pastu yang third tukar sebab tukar ic baru...
hehehe...