19 April 2012

Tips untuk button purse...


Salam!


Hai hai hai. Sapa yang pakai purse sila angkat tangan! Selalu nyer gegurl je yang pakai purse nie. Kebanyakan purse ada button yang boleh buka tutup tue kan (tapi sekarang dah ada macam-macam design purse). 


Pernah tak purse korang tue susah sangat nak buka button dia? Kadang-kadang sampai nak tercabut button tue korang kerjakan? Atau kadang-kadang lebih malang kalau button purse tue terus tercabut dan terkoyak?  =.="


Ok fine. Untuk selamatkan button purse yang sangat susah nak buka tue, aku ada cara nyer. Apa yang korang perlukan hanya lah cotton bud dan jugak lotion.


Senang je. Mula-mula guna kan one side cotton bud tue untuk cuci bahagian dalam button tue. Pastu one side lagi, letakkan lotion dekat cotton bud dan sapukan dekat bahagian dalam button. InsyaAllah button purse tue akan jadi lebih senang untuk dibuka. Ce cuba ce cuba.




Aku pown just cuba-try-test je hari tue. Sebab button purse aku susah sangat nak buka. Dah hampir-hampir nak terkoyak dah kat area button purse tue aku kerjakan, tapi nasib baik sempat diselamatkan. Fuhhhh. Hehehe. 


Memang lah kalau purse dah rosak boleh beli yang baru kan. Tapi takkan lah purse yang baru beli tak sampai sebulan pastu nak kena beli purse baru lagi? Perghhhh. Penat lah macam nie. Kalau macam tue, 2 or 3 minggu sekali lah aku tukar purse baru. Hahahahahaha.  =.="



Ok lah. Apa-apa pun selamat mencuba ya. Dan aku nak mintak maaf siap-siap lah kalau tips aku nie korang buat tak menjadi. Alasan nyer maybe purse aku je kot yang boleh diselamatkan. Hehehe. Jangan marah ya.  ;)



      



3 comments:

nur inani said...

mim, hampa bg tips lmbt kat kami. yg kami punya baru ja tekeluaq button kemarin. sobsobsob. huuu

TUNASYA said...

@nur inani
Alaaaa...
Kesian nyer...
Entry nie dah lama dah...
Cuma tak publish je...
alahai terpaksa beli yang baru ya?

nur inani said...

terpaksa guna smpai lebam dulu la mim, haha. ekonomoney kan